Josefine Dior

Till det sista hjärtslaget

Har blivit bra uppretad nu när jag fått kommentarer (ännu en gång) om att jag "inte borde få" skriva om kroppsideal då jag själv ser ut som "anorexiabarn" på vissa bilder (som tex den nedan) med smal midja och stora bröst. Vissa bilder är t.o.m gamla och då hade jag mina upp o nedgångar vilket gjorde att jag såg väldigt "tunn" ut.
Jag är inte speciellt smal utan räknas som kurvig om man nu ska placera min kropp i en speciell kategori, vilket man inte ska! -.-


Eh hallå?! Vafan, är ni seriösa? 
Så ni menar att, bara för att jag själv inte är kraftig så har jag inte rätt att ställa upp i olika kampanjer, blogga osv för att stötta, berätta min histora, mina tankar och motivera andra till att gå sin egen väg och inte sträva efter en siffra? Bara för att jag har stora bröst??? Vafan spelar mina bröst för roll??!

Det är ju precis det här jag menar. MAN SKA INTE BEHÖVA SE UT PÅ ETT VISST SÄTT FÖR ATT FÅ GÖRA DITTAN ELLER DATTAN! 
Som jag har sagt många ggr så har jag och går fortf själv igenom en svår kamp mot detta sjuka kroppsideal som finns ibland oss just nu. Jag skriver om det för att jag vet vad jag pratar om och jag vill hjälpa andra. Få folk att tänka till och inse att man inte behöver se ut eller vara på ett visst sätt. Vilket är superviktigt för mig. I stort sätt alla har komplex, helt sjuk!

Va bara dig själv och gör det som får dig att må som bäst. Lägg inte ner onödig tid och energi på siffran på vågen.
 

33 kommentarer:

Anki sa...

Vilken härlig och fin blogg! Jag tycker att det är jättebra att du skriver om dessa sjuka kroppsideal. Bara för att man ser ut på ett sätt betyder det inte automatiskt att man måste tycka på ett visst sätt om olika saker.
Jag tycker din blogg är jättebra och du ser ut att vara en jättehärlig tjej som har en riktigt snygg kropp och jag tror att fok som skriver och klagar bara är avundsjuka för att de inte är som du! Stå på dig och fortsätt skriv som du sjäv vill!! :D <3

fia sa...

fin blogg du har:)
hoppas du får en fortsatt bra söndag!
kram på dig.

Fredrica sa...

Sjukt fin blogg du har!
SV:
aa :D

Ysen sa...

Fin blogg! Kanske kan du svara på mina frågor:

http://ysen.blogg.se/2012/january/fragor.html#comment

Ingen kan svaret..

Lilian sa...

visst kan jag det:) bloglovin-byte?

ronja sa...

fin blogg, och bra inlägg :) man ska absolut inte kolla på siffran på vågen bara vara nöjd för den man är :)

Ellenor sa...

Bra blogg!

josefine sa...

helt rätt!

jessica (tävling i bloggen) sa...

Ha ha, att folk orkar... det är väl din blogg... du får väl tycka o skriva vad du vill... håller med dej i mångt och mycket... se till att må bra är det viktigaste!! =)

Anneli sa...

Jag håller med dig att det ska inte spela nån roll hur man ser ut. Man ska vara nöjd med sig själv precis som man är. Vare sig man är smal eller mullig så får man ha sina åsikter om det sjuka kroppsidealet som är nu för tiden. Jag har visserligen gått ner ca 20 kilo, men jag har inte gått på några extrem dieter. Jag började bara äta bättre mat. Jag har mer ork och energi nu när jag inte har dom där extra kilona. Jag mår bättre nu, men jag har fortfarande en massa komplex fast att jag är smal. Det tar tid att bli nöjd med sig själv precis som man är. Jag börjar trivas i min egen kropp, det handlar mycket om att ändra sitt tankesätt. Jag ser mig ofta fortfarande som tjock fast jag inte är det längre.

Emma Sandberg sa...

sv: låter som en jättebra och inspirerade blogg =) hoppas du även kan fortsätta följa min också då det inte är så inriktat utan mer om mig och mitt som både arbetande modell och hårt arbetande cafe biträdde ;P. tycker modevärden är för fixerade på storlekar.

Krami

Tina sa...

Jag blir så fruktansvärt irriterad. Varför fattar folk inte poängen? MAN FÅR SE UT HUR MAN VILL, ALLA FORMER OCH STORLEKAR ÄR OKEJ! Man behöver inte vara ohälsosam för att vara smal, inte heller ohälsosam om man är överviktig. Men att späka sej till inget eller äta upp sig så man hamnar i riskzoner, får högre värden etc DET är ohälsosamt och det är den aspekten som betyder något. Hur man MÅR fysiskt och psykiskt, inte hur man ser ut!
Fortsätt som du gör, grymt! Tack för titten förresten! Kram!

Josefine Rabner sa...

Jättebra sagt!

Louise sa...

Fin blogg!
Gå in på min blogg och lämna ett spår :

LIENE sa...

Bra skrivet!

Fashionlevels sa...

Fin blogg! Kika gärna in min och släng gärna in en liten kommentar om du har tid & lust!:)

Saraspetter^^ sa...

- snygg blogg :D like it :P

XxXx sa...

Nice blogg

Felicia sa...

Jag skulle vilja ha en sådan våg :OO haha bra skrivet!

puss

caroline sa...

Helt rätt:)

Malin sa...

Hej vill du visas för mina 500 läsare. Om du vill det 'är det bara att skriva ett inlägg om mig :)
Kommentera min blogg & skriv ifall du vill, så kommer jag LÄNKA din blogg!!! :)

pss.. Jag följer även dig på¨bloglovin då...!! :) Ni behöver inte följa mig då! xD

JW Photography sa...

Jag håller med dig till varje ord som du säger från dig själv.

Och du ska inte bry dig om vad andra säger, klart du ska få blogga och ställa upp i kampanjer som alla andra. Att du är dig själv är det allra viktigaste och vad jag läst och sett så är du det.
Jag tror på dig och du är super fin som du är! =)

ps. tack för ditt besök och din kommentar på min blogg =)

Kram Jessica

My Vestlund sa...

Åh vilken fin bild, den längst ner =)

ENCAROLINE sa...

Svar; Tack för din kommentar i min blogg! Måste säga att du är grym. Keep up the good work! :)

Fanny sa...

Håller med dig!

Elina sa...

Äsch skit i vad andra tycker=) Du ser ju frisk ut och man kan inte hjälpa att man föds olika:P Själv skulle jag gärna ha mindre bröst eftersom det är tung att bära på plus att dom otast bara är ivägen! Jättefin blogg och bra tankar och åikter!=Dkraaaam

Sara sa...

bra skrivet cheyen! stå på dej:)

Sandra sa...

Håller med, vi ska inte placera varandra i fack på det sättet. Så länge vi själva är nöjda med vår kropp är det ingen annan som ens ska säga något. Men vi bor i en kroppsfixerad värld!

LAVALI - Om sånt du bara måste veta sa...

vissa vinklar ser man ju smal/smalare ut också, så foton kan vara väldigt missanvisande som många glömmer. Även jag ställer mig i sån vinkel jag vet jag ser som smalast ut på, nog rätt normalt.

Sofhi sa...

Jaa.. man kan applicera det på att en person som är tjock inte får äta sallad... eller en smal inte får äta på donken..

Eller.. hmm.. :S

Amanda sa...

fin blogg du har! :)
kram<3

Ammy sa...

>> Du ser nt ut som ett anorexia barn ?!

Josefine Dior sa...

Jag har fått kommentarer då o då om att jag skulle ha gjort det på vissa bilder genom åren. har aldrig sagt själv att jag har anorexia

Skicka en kommentar