Josefine Dior

Till det sista hjärtslaget

Var inne och tittade lite på hofh's blogg och hittade genast något som jag nästan kände mig tvungen att ta upp och visa er.

Det här är samma person. Bilderna är tagna bara några få sekunder efter varann och inget photoshop är inblandat!



Ett litet bevis på att det inte handlar om att vara tjock, smal, kurvig, mullig, whatever.
Det handlar om att kunna bära upp sin kropp.
Ha en bra hållning så är du snygg no matter what. Så sträck på er! Våga visa att du trivs med dig själv. Du behöver inte väga så lite som möjligt för att få känna dig nöjd och låta det synas.

Är dock lite rädd att folk kommer välja att tolka mig helt fel men om ni läser så hoppas jag att ni faktiskt förstår hur jag menar. Alltså är inte den kroppen till höger snyggare utan det handlar om att lära sig bära upp sin kropp vare sig vikt eller kroppsform! DET är snyggt inte siffran på vågen.

10 kommentarer:

Juksela,16 år och gravid till 17 år och morsa ( bf 24 dec ) sa...

Vill du bli dagens blogg?
då borde du klicka på länken under och anmäla dig

http://ungmammajuksela.blogg.se/2011/december/vill-du-bli-dagens-blogg.html

Olivia sa...

Hej gullet! Vilken söt blogg du har, charmig :)Och vilket härligt inlägg! Hoppas att du
inte blir less på mig nu för att jag kommer med reklam, men
jag vill tipsa om Adsettings som är det nya sättet för bloggar
att tjäna enkla pengar på, jag själv har en mindre blogg på
ca 50 läsare bara men har ändå nått ganska bra siffror på
kort tid, och vem vill inte det nu till jul!? Om du vill veta vad jag
pratar om så gå in på min blogg, där ser du annonsen direkt,
annars önskar jag dig bara en riktigt god jul! Kram, Olivia.

Anonym sa...

Tack för det inlägget, helt helt sant! Vi måste lära oss att bära upp våra vackra kroppar :)

Feliciaa:* sa...

Sv; Hihi som du!^^
kram:*

Sara sa...

Jag håller helt med dig, hållningen och självförtroendet kan göra så stor skillnad på hur kroppen ser ut och uppfattas, man kan ju nästan se ut som en helt ny person! Så oberoende av vad man väger så blir man ju vackrare med bra hållning och självförtroende, så istället för att banta några kilo kan man ju jobba med såna här saker istället! :) Jag menar om man vill gå ner i vikt så okej, varsågod, men jobba ändå på att förbättre hållningen också, då blir du ju ännu snyggare! :D

Gabby sa...

Så jävla sant! Är det okej att jag använder samma bild i min blogg?

Nat sa...

Klockrent! Ord som tåls att upprepas om och om igen :)

Svea-Karin sa...

oj, det va inte illa!

smajlin sa...

grym bild, får jag använda den i min blogg?
Mvh Smajlin

somsofie sa...

Jag älskar din blogg.. Har varit/är sjuk i ätstörningar och ÄR SÅ JÄVLA LESS på hur världen ser ut.. Din blogg ger mig självförtroende!!

Skicka en kommentar