Josefine Dior

Till det sista hjärtslaget

Nu känner jag den där känslan, ni vet den som stör.
En känsla av hopplöshet som får det att kännas som att ingenting någonsin kommer bli bra igen. Du är ingenting värd. Du får skylla dig själv. Skyll dig själv!
Den känslan har jag haft allt mer och mer dom senaste åren, det skrämmer mig. Jag är rädd.
Ska jag våga leva vidare trots den känslan? Allt kanske bara löser sig sen senare i livet?
Men hur vet man det och framförallt, hur vet man om man orkar vänta och då lyckas finna sina svar?
Den där känslan, den som stör.. Den har jag haft någonstans djupt där inom mig i mer eller mindre hela livet. Jag är trött på att vänta.

Något som jag fått lära mig är att allt faktiskt inte blir bra bara för att tiden går. Jag är trött på att gräva djupt inom mig för att finna styrkan, den som får en att orka och vilja leva vidare.
Den börjar sakta dö. Det räcker nu.
/J.D

3 kommentarer:

Älsklingen sa...

Jag hoppas du kommer forsätta att stå ut, för jag behöver verkligen dig! Du är helt underbar, min ängel<3 Och jag hoppas att jag kan ge dig hopp för att fortsätta. Jag älskar dig<3

Julia sa...

Gumman, det kommer att fixa sig.
Vet att du haft det svårt. Och ja, de där känslorna känner jag igen allt för väl. Men jag lovar dig, det kommer att bli bra.
vet att detta bara är ord, men du ska se att snart ser du ljuset. Den där kullen man måste över kan vara lång och jobbig, men du kmr över den, det är jag helt säker på.
Vill du prata så säg till. Finns här 24/7!

Johanna sa...

Dior, jag känner igen mig så mycket i dig, den där känslan du beskriver, har känt den flera gånger! Men jag tror att med hjälp av oss båda kan du och jag stötta och göra det bästa för varandra! Du är underbar, glöm inte det!<3

Skicka en kommentar