Josefine Dior

Till det sista hjärtslaget

Många har hört av sig och bett att jag ska berätta lite om hur jag lyckats så bra med min träning och vad jag gör så tänkte göra ett inlägg om det nu.
 
Egentligen har jag inte gjort några drastiska förändringar utan testat mig fram för att se vad som passar just mig.
I början testade jag lite olika dieter hit och dit som faktiskt funkat rätt bra. Men jag ser inte en diet som en lösning i längden vilket var det jag egentligen var ute efter (äntligen har jag förstått det efter sjuka matbeteenden som varit en aning destruktiva)
 
Jag har det senaste halvåret bara ätit bättre i allmänhet. Riktig mat men lite mindre potioner och nyttigare tillbehör. Mer grönt - lite mindre kolhydrater - betydligt mindre socker.
Tidigare åt jag godis v a r j e dag!! Vilket är rätt sjukt. Konstigt att jag endå varit så pass "normalviktig" som jag faktiskt varit med ett "normalt" BMI för min längd och vikt.
Trots att vikten i sig aldrig varit ett problem siffermässigt så har jag aldrig mått riktigt bra i kroppen utan alltid varit trött, lättirriterad och bara väldigt konstig. Att jag dessutom har enorma sömnproblem redan innan har ju knappast hjälpt heller så jag bestämde mig för en förändring.
 
Jag skaffade gymkort och tränade väldigt hårt i början men ganska snabbt därefter blev jag inlagd på sjukan och sedan sjukskriven hit och dit vilket gjort att jag inte alls kunnat/orkat/fått köra så pass hårt. Nu är jag på gymmet i perioder och när jag inte är där så springer/går jag väldigt mycket. Så mycket jag kan.
Min hund Ninja älskar att följa med ut så hon är toppen att ha med sig på en runda.
Jag brukar försöka gå ett par mil varje helg och utöver det så blir det iaf en runda nästan varje dag i olika former.
Jag tror det viktigaste är att bara göra någonting. Vad spelar inte så stor roll. Att bara lägga till mer vardagsmotion gör stor skillnad. En lite mer långsam men hälsosam förändring är så mycket bättre än en snabb ohälsosam. Tänk på det!  
 
Sen ger träningen mig så sjukt mycket. Jag är inte alls lika trött på dagarna, jag somnar ofta ganska tidigt på kvällarna (jämfört med tidigare) och jag känner mig inte alls lika irriterad.
Jag får även ut så mycket frustration genom att göra något som faktiskt är sååå hälsosamt och bra för mig. Vad mer kan man begära?
Dock har jag en period just nu som jag inte mår speciellt bra vilket innebär mindre träning och så måste det få vara ibland.
Nu hoppas och längtar jag tills jag kan kötta riktigt ordentligt igen! Nytt gym på G!

 
 
bild från we ♥ it
 

2 kommentarer:

dite sa...

drömkroppen!!

Anonym sa...

Fyfan vilken kropp Josse!

Skicka en kommentar