Josefine Dior

Till det sista hjärtslaget

Nu var det ett tag sedan jag skrev om det som min blogg faktiskt blev känd för - skönhets/kroppsideal.

Det här är något jag har gått och retat mig länga på så nu kan jag inte hålla mig mer utan vill gärna höra era åsikter.

Dom här små flickorna är inte mer än 5 år och för dom kanske det bara är en lek men jag förstår inte hur föräldrar kan uppmuntra till att sminka sig som en vuxen barbie, ha c-kupa med inlägg och vaddering på rumpan!
Hur kan man uppmuntra en sån liten flicka till att bli bedömd för utseendet!
Det här leder i nästan alla fall till problem och komplex senare i livet.
Är det något man vill uppmuntra sina barn till?



7 kommentarer:

beccis sa...

just nu har jag en tävling i min blogg där du kan vinna ett valfritt smycke. om du är intresserad så har du en länk till tävlingen här: http://rebeccaharkonen.blogg.se/2011/october/tavlingsdags.html#comment

Och om du inte är tävlingssugen så vill jag bara önska dej en trevlig helg! ♥

Johanna sa...

Visst är det sjukt?! Jag och min teatergrupp håller på att göra en pjäs om just skönhetstävlingar.. Och oftast.. säger inte alltid.. Är det mammorna som trycker på sina barn all den här skiten.. för att oftast har dom själva som små tävlat och sedan vill föra vidare det på sin småbarn.. Det är hemskt.. stackars barn..

Anonym sa...

Det är idioter till föräldrar som måste leva sin dröm genom sina barn det är inte friskt beetende .

Anonym sa...

Jag tycker bara att det där är helt jävla sjukt...till och med jag (14) leker nog mer än de får göra. Stackarna alltså... "/
Kolla min blogg, amandamj.blogg.se

Angel sa...

Nej men fy fan, det där ä inte ok!

Anonym sa...

Dom kommer ju inte kunna visa sig utan smink... Om de skulle vara jag, så skulle jag inte vilja kolla mig själv i spegeln.. Hade tyckt jag var ful som fan.

nilzon? @ kamrat sa...

Oftast är det föräldrarna som pressar dom...

Skicka en kommentar