Josefine Dior

Till det sista hjärtslaget

Hej!
Såg att du la upp en bild i bikini när du uppdaterade oss läsare om hur det gick med formen! Du behöver ju verkligen inte gå ner i vikt!! Du har ju en jätte fin kropp!:) Gå inte ner för mycket för då försvinner kurvorna!

Tänkte ställa en fråga som tillhör lite samma ämne bara på kul när man pratar utseende.

Har du någonsin tänk på att göra en skönhets operation? I sådana fall vad??

Svar: Tack så mycket för komplimangerna! :)
Självklart har jag funderat en hel del på vad jag skulle vilja ändra på när det gäller mitt utseende. Det har nog alla gjort.
Om jag ska börja med att svara rakt ut så skulle jag vilja förstora läpparna (endast för att jag knappt har några alls) få bort mina hamsterkinder, fettsuga fram/bak lår, kärlekshandtagen. Jag vill även förstora brösten men inte speciellt mycket, kanske bara en strl och sen göra ett bröstlyft för att dom ska sitta på plats och inte "säcka ihop" så mycket när man inte har bh.
Med andra ord-det mesta i stort sätt...x)
Men just nu försöker jag ju att träna och äta bra för att tappa några kg på det sättet.

Ni då, vad anser ni om skönhetsoperationer? Vad skulle ni vilja ändra på hos er själva?

2 kommentarer:

Linh sa...

Du behöver väl verkligen inte förstora dina bröst! Jag kommer ihåg när någon kallade dig fjortis i din blogg för att de tyckte att du visade för mycket bröst i din urringning.

I nästa inlägg så fick de verkligen svar på tal när du la upp en bild som verkligen visade dina kurvor i ett linne. Folk blev ju chockerade!!

Så du har väl redan väldigt stora? Varför vill du göra det? :)

Josse sa...

Intressant inlägg, med bra tema. Det är ett hett ämne överallt eftersom det är svårt att undgå pressen av att det kan verka som att man ska vara så perfekt på alla plan. Vissa ger upp direkt och känner redan hopplöshetens tomrum i att man inte "besitter" någon skönhet överhuvudtaget. Andra tar tag i detta. Tar det på så stort allvar, att man hittar brister och fel, man liksom hittar alla deformerade oproportionerliga drag och glömmer att se alla fina drag. Detta är något som slår till och skadar många mycket, detta perfektionistiska skönhetsideal. Det skadar bilden av att man faktiskt ser bra ut som man gör och att ens yttre inte är det enda som utstrålar ens unika individuella karaktär. Det finns så mycket under ytan, trots att ytan utgör en hel del, men i grunden är det det inre, det undangömda och djupa som faktiskt är intressant och värt att lära känna, värt att notera. Därmed; Skönhetsoperation, det bidrar bara ännu mer till strävan efter den där ouppnåeliga perfektionismen. Tillfredställelse, nöjdhet och självkänsla ligger inte i ditt yttre. Det är mer komplext än så. Du är vacker som du är, och det tror jag mer än jag kan övertyga om. :)

Skicka en kommentar